Manifest d'objectius
Membres del patronat
Documents de posició

MANIFEST D'OBJECTIUS

La Fundació Barcelona 1989 – fundació privada és una entitat creada el 1989 per un grup de persones, inscrites en l’àmbit divers del catalanisme cultural i social, entesa com a punt de trobada, de formació i d’informació, tant en l’àmbit personal com col·lectiu.

La voluntat dels seus Membres, des de la seva creació, ha estat la de repensar els grans reptes del país i donar una dimensió adequada a allò que considerem els trets bàsics de la Catalunya del present i del futur.

Ens sembla que cal, potser avui més que mai i des de la tradició plural del catalanisme, que existeixin veus que siguin capaces de fer diagnòstics, d’assenyalar fites i de dissenyar escenaris, amb voluntat d’independència respecte de les organitzacions polítiques existents, i que encarin els temes que, a escala global i local, condicionen i condicionaran el nostre present i el nostre futur col·lectius.

Per tant es tracta d’un grup de persones que vol continuar, per un costat, en la línia de programar activitats formatives i lúdiques, internes, que reforcin la cohesió interpersonal i de grup; però que, d’altra banda, també manifesta la voluntat d’anar fent pública la nostra opinió sobre aspectes que considerem d’interès per al futur de la nostra Nació, entesa com a part integrant del conjunt de la humanitat.

Volem, i creiem que ens toca, expressar la nostra opinió i exercir el lideratge de què siguem capaços, per tal de fomentar els debats reals, refer complicitats possibles, donar sortida als neguits que tenim, i refer els punts que van permetre, i ens han de permetre, “fer país”, i fer-ho al marge, però no contra, de les legítimes opcions polítiques.

El nostre objectiu es, doncs, exercir un paper d’interlocució civil, en el sentit d’estimular i provocar la reacció necessària de la societat catalana davant dels reptes d’un horitzó ple de complexitats.

La Fundació Barcelona 1989 – fundació privada manifesta la seva voluntat de continuar equilibrant els diferents components de la voluntat fundacional, amb esperit lliure i pluralitat ideològica, cohesió ferma, ambició legítima, coratge cívic i il·lusió nacional. I això vol fer-ho per tal de continuar bastint una entitat adaptada a les circumstàncies i anhels del nostre entorn, amb voluntat d’incidència i al servei del progrés dels ciutadans i ciutadanes de Catalunya, d’ara i del futur.

Web realitzada per MediTecnologia
Última actualització: 30/10/2023